Tuesday, December 29, 2009


Tuesday, December 15, 2009

Jennifer Lopez makeup tutorial - bronzey/neutrals.

Hi guys!

Back with another post finally! I entered a contest hosted by Scott Barnes to recreate a look that Jennifer Lopez was wearing on a issue of Glamour magazine. If I had to pick a celebrity's makeup to wear on a daily basis.. it'd be either Jennifer Lopez's or Kim Kardashian's. Their makeup ALWAYS looks ON POINT. Sooo flawless, ahhh I love it! Scott Barnes has done both of these ladies' makeup... especially Jennifer Lopez.. he's been with her 10+ years and yeah... shaoo! I love it. You can check out his website here: http://www.scottbarnes.com

Here is the picture I based my look on:

This is my take on it. I stuck to the neutrals, and played up on the bronzey/highlighted cheeks... which you can't really notice in the video, but you can tell in some of the pictures.

I hope you guys like it!



MAC Rubenesque paint pot
MAC New Vegas mineralize skinfinish
MAC Cork eyeshadow
MAC Signed, Sealed eyeshadow
MAC Mulch eyeshadow
Illamasqua liner in Vow
Shu Uemura luxe eyelashes (I LOVE THESE SO MUCH, I WISH I HAD MORE!!)

MAC Shooting Star mineralize skinfinish
MAC New Vegas mineralize skinfinish

MAC Rubia lipstick
MAC Wildly Lush plushglass

Monday, August 31, 2009

Stupid photobucket!

Apologizes to those who are coming to my blog and seeing most of my pictures as unavailable... I'm over bandwidth on stupid photobucket... and I'm not about to pay them some fee for the year... so it'll reset back on the 18th (I think).

Either way I am going to be uploading up onto my flickr eventually and switching them all out so this won't happen.

Anywhoo-- just wanted to let you guys know about that. Hope everyone is doing well!

Friday, August 21, 2009

Sephora Haul - Laura Mercier, Anastasia, Shu Uemura, Ojon, & more.

Hi there my lovely gals/guys!

If you follow me on TWITTER you'd know that I was asking you all for your opinions on your favorite Tinted Moisturizer. Based off of everyone's input, Laura Mercier's seemed to be the #1 choice. So I decided to go today after work (MAN, I love Fridays! =D) to check it out, and I ended up with a whole lot more than just the TM! lol.

I don't know about you, but I can stay in Sephora for a REALLY REALLY long time. I'm always looking at everything, and wow, time just goes by so fast when I'm in there lol. I think I spent a solid HMM, hour, hour & a half in there. LOL. When I go shopping by myself, I like to take my time, and see what is all there available... and I always have a battle of which things to buy and NOT buy.

Anyway, Laura Mercier's Tinted Moisturizer retails for $42 (1.5oz - 1.7oz). I was about to get the full size, when I saw that they had a little Laura Mercier TM kit. It's called "Oil Free Flawless Face" kit ($65). It came in two colors, "Nude" and "Sand" (which is the color I matched myself to, which worked out perfectly). They also have the kit with their REGULAR Tinted Moisturizer if you didn't want to get the Oil-Free one.

I decided to get the kit instead, because it came with a bunch of other stuff!

Foundation Primer
Oil Free Tinted Moisturizer SPF 20
Undercover Pot #3: Secret Camouflage
Translucent Powder (connected to the bottom of the concealer)
Secret Camouflage Brush
Camouflage Powder Brush
Velour Puff & Sponge
Cosmetics Bag

Here are some pictures of it!

So as you can see, for an extra $23, get all this! The TM that this comes with is only 1oz... but WHATEVER! It's worth it in my eyes, especially with how much everything else retails for. Oh, and BTW, The transculent powder screws onto the bottom of the concealer, which I think is neat! I can't wait to try it all out, I think maybe I'll try it out tomorrow since I'll be going out.... we'll see how it works out in the daytime.

On to what else I bought!

  • Anastasia's Brow Pen in the "Universal Deep" shade [$21]. I tried it out in the store, walked around and browsed for awhile, then went to a mirror and rubbed inner part of my eyebrow (this is the part that tends to fade the most on me, due to the fact my hairs there are thinner & more sparse. GRRR!) It says on the box that it's a "long-wearing brow tint", so I wanted to see if it'd live up to it's name. So I rubbed it, and it stayed. I was SOLD! Everyone knows, I AM BIGGGGGG ON EYEBROWS! They can make OR break a look! I'll DEFINITELY cannot wait to try out that beauty. The big test will be tomorrow. AHH, so excited lol.
Is it me, or don't you think those little cubbies they put by where you stand inline to pay EVIL?! (Where they put all the mini products). I ended up picking the next 3 things I got there lol.
So that's my haul I did today! I hope you guys enjoyed this post, and hopefully I introduced you to stuff you may want to try out! I will be letting you all know how each of these products work for me, & of course will give a more detailed review on each thing! I linked every product to it's direct link on Sephora just incase you wanted to check it out and read more about it.

Have a great weekend everyone!

xoxo / Suzy

Thursday, August 13, 2009

New Tutorial: Misfit Greens

Hi guys!

So I've FINALLY gotten inspired! Last week I bought some NARS (I got a giftcard Nordstrom). OH MAH GAWWW, NARS is sooo gorgeous guys... seriously. They are DEF worth the money! Pigmentation is impeccable.. and the colors are just WAAAAOW. I decided on the MISFIT e/s duo (I've had my eyes on this for awhile), the CLEO e/s duo, and the ESSENTIAL EYES palette.

I've included a picture of all the e/s so you guys could figure out dupes if you can't get/don't have these NARS products.

Left to Right - Misfit e/s duo, Essential Eyes palette, Cleo e/s duo

Here are pictures of the final look... Sorry for the OBNOXIOUS tags all over the pictures... I hate that I have to slap those on there b/c people like to steal. sigh.

On to the tutorial...

MAC Soft Ochre paint pot
MAC Minted eye kohl
MAC Fascinating eye kohl
MAC Blanc Type e/s
MAC Gentle Simmer slimshine
NARS Misfit e/s duo (the green color)
NARS Cleo e/s duo (both colors)
NARS Thunderball e/s
Coastal Scents 88 palette (not the shimmer one)
... remember, you can find similiar colors to the NARS in the 88 palette!

Hope you guys like it! LMK if you try it out!

PS. If you didn't watch the video I posted before this newest tutorial, I mentioned that I am going to have a random giveaway-- anyone will be able to win! =) Keep an eye out for that within the next week or so.



Saturday, July 25, 2009

OCC Lip Tars!! 6 New Shades! Sneak peek!

Hi guys! You all know (I think you do lol), that I am a HUGEEE HUGE fan of the OCC LIP TARS...

I recommend it to EVERYONE! Go get yours nao! lol. I just wanted to show you guys this quick pic I took, just to hold you over until I do a real post about these new 6 shades as well as the other ones I have. Should I make a video about them all? LMK!

Anywhoo, I've only tried on ANIME so far (which is BY FAR MY FAVEEEEE of this new bunch!) But then again, I've only tried on one so far, but w/e! hahah I couldn't bare to take it off! It's like Pageant (another gorg lip tar), but WAYYY better! It's SOOO much brighter, more NEON, and just OVERALL GORG!

Here is a picture of the new 6 shades to tie you down until I can make a more in-depth post.


Thanks for reading everyone! <3

Monday, July 20, 2009

New Video: MAC Haul & Brush Review!

Hey guys! As you know, I went to NYC from July 10th-13th. That Sunday, we decided to drop by the Pro Store, and I ended up picking up a few goodies.

In this video I just talk about what stuff I got, and what I think about each brush..


MAC 109 Brush
MAC 224 Brush
MAC 214 Brush
MAC 316 Brush
MAC Fascinating eye kohl
MAC Medium Dark blot powder

Do any of you guys have any of these brushes/products? Like them, love them, hate them?

How do you use them? A few gals told me they like to use the 224 for their concealer-- I think I'll try that out since I don't really need it to blend lol.

Saturday, July 4, 2009

New Tutorial: Island Paradise

Hey my lovely readers! I'm finally back with a tutorial! I actually recorded one for the look I wore in my IMATS Haul video... but the lighting ended up being all janky so I'm going to have to re-record it.

Last night my cousin came over, and I decided to mess around with makeup and do her eyes. I ended up doing a different look on each eye, and after I did the 2nd one, I was like "HMM... I like this look! I think I'm gonna do a tutorial on it!"

So here we are, this is a really bright look... I hope you guys like it.. and I really really apologize for not being consistent with blogging/doing tutorials. Forgive me? ;) lol

Here are a couple upclose and personal (lol) pictures of the look:

On to the tutorial:

MAC paint pot "Soft Ochre"
MUFE Flash Palette "Turquoise" (000) and "Leaf Green" (008)
Coastal Scents 88 Palette (Please refer to the video to see which exact colors used)
Calypso Minerals "Lime Lite" (yellow green)
Calypso Minerals "Bandana" (yellow)
Urban Decay 24/7 liner "Lust"
Revlon Colorstay Liquid Liner
Bliss eyelashes (sorry I don't know the number of them =X)

Til next time!



Saturday, June 27, 2009

New Video: IMATS Haul!

Hi my lovely readers! First of all.. I just wanna take the time to say THANK YOU for following me on here... I really need to get on the ball to at least update this more frequently than YouTube... and I feel like with all the new stuff I got, I'll be able to! =D *fingers crossed*

Si pues, I did a mini poll on twitter yesterday, asking if you guys would rather see a tutorial first, or my IMATS Haul video... and the haul video won by a landslide! lol...

I'm thinking about doing swatches for you guys (of all the stuff I bought)... in addition to posting up the swatch pictures here-- Would you guys want to see the swatches in a video too ORRR is it just fine to leave it to my blog?

And one more thing, if we took pictures together, PLEASEEEE send it to me!! I may put it in a video, but if anything I have yet to blog about my IMATS experience, and I want to include pictures that I took with all of you!

You can email me at: macNC40@gmail.com

Thanks so much for sticking with me guys! On to the video!

Sunday, June 21, 2009

IMATS!! a quick question! & TUTORIAL REQUESTS, GIMMEHH! lol

Okay so this isn't my full post about my IMATS experience... but I will say I had SOOOO much fun!

I'm not sure how many of the gals I took pictures with read this blog... but if you do, could you PUH-LEASEEEEE email me the pictures??? I did not take one single picture with anyone on camera, cuz I'm a dummy like that.. lol.

It was SOO great meeting so many of you all!

So yeah, I basically just wanted to post up an entry asking if anyone took pictures-- I'd like to include them in the video I'm going to post up about IMATS (if that's okay with you ;D) I'd love to see any pictures you took actually. =)

oh PS: TUTORIAL REQUESTS: If you guys ever see a look on a celeb, or in a mag, or online that you'd want someone to do a tutorial on, PLEASE LINK ME TO IT! I've realized it's easier/faster for me to get a tutorial out to you guys if I can just look at something and go from there.

Hope everyone who went had a great time! Look out for a real IMATS post.. I'll be putting one up when I get enough pictures from everyone.


suzy <3

Monday, June 8, 2009

VLOG: IMATS, Contest updates, Tutorial requests

HI BLOGGER BABES/DUDES!! I've missed you all so much! You all know I've been busy.. but this time I am honestly going to try to make an effort to do more videos... or at least update this more often!

If you haven't already watched it.. I did a VLOG talking about IMATS, my contest that I'm going to have, Tutorial requests, and more. Check it out!

Yes, I ammmm going to IMATS, so if you're going and see me, come say Hi-- I'd love to meet any of you!

Thursday, April 30, 2009

New Tutorial : A natural/neutral look.

Hi guys! I finally got around to doing another tutorial! It's one that was asked about (I wore it in my haul video... which I realized I never shared on here... so I'll post that up later on lol)...

It's a very natural look... DEFINITELY toned down... practical for work/office setting.

Anywhoo-- hope you guys like it! (=


Anastasia Highlighter in "Camille"
MAC Brow Finisher "Wheat"
MAC Royal Assets: 6 Metallic Eyes:
- Creme Royale (for the lid)
- Manor (for the crease)
MAC Blanc Type e/s (for highlight)
Black liquid liner (I used Revlon)
MAC Gentle Shimmer slimshine (le)
MAC Russian Red lipstick
MAC Brick lip pencil

Saturday, April 4, 2009

New video: 10,000k+ subs! Upcoming contest & new stuff I got

I seriously need to update my blog more.. I suck at it! I promise I'll be better. I think I'll start posting a bit more other stuff on here other than what I just post on YouTube... and that's how it started... but then I got lazy.. yadda yadda.. lol.

Anyway-- this vid is just a quick lil update... watch it.. I'll be having a contest soon... I dunno details yet of what I'm gonna have ya'll do... but TRUST that the prizes will be dope.. and I want all of you to enter!

I wanted to write more in here b/c I haven't updated... but I's 1am and im sleepy. lol. I think I'll do another post tomorrow with the stuff I picked up today at CVS.

Talk to you guys soon! <333

Friday, March 27, 2009

New Video Tutorial: Waikiki/Hawaii sunset inspired

HI GUYS! First off... I'M SORRY FOR THE LACK OF POSTING! I fail so bad at this... HOWEVER... I am getting in the swing of things at my new job so hopefully soon I'll be updating this & YouTube a little more frequently..

I did a fake entry for my good friend Josh's contest.. here's a picture & the video tutorial. I hope you all like it! I miss you all! Hopefully I'll be able to keep updating & chatting with all of you. Deadline for the contest is the 30th.. so if you were planning on entering, YA BETTER HURRY UP!

Take care!

88 matte palette (I got mine from Coastal Scents)
*see video for which colors I use in the palette*
Make Up For Ever #92 e/s
MAC Chrome Yellow
Urban Decay 24/7 liner "Covet"
Urban Decay 24/7 liner "Electric"

xoxo / suzy

Monday, March 9, 2009

New video: An Update! New Makeup - Smashbox, Kryolan, Crown brushes, & Reviews!

I've been lagging on updating my blog & recording YouTube tutorials. I made a video to let you all know why. (For those of you who follow me on TWITTER you already know the reason.)

Here's a breakdown of what else I talk about in the video!
3:21 - Smashbox Halo powder
4:55 - Sephora's Smashbox Beauty Resolution set
5:53 - Kryolan's color changing eye dust in "Jade"
7:20 - Kryolan's 8-color Bright Eye Shadow palette
9:04 - Crown brushes: Synthetic Wide Buffer brush & White Angled Liner brush
10:26 - Thanks to all my subscribers. =)

Here are the links to the sites I talked about in the video.

Subscribe to my other Youtube: http://www.youtube.com/subscription_c...

TWITTER: http://www.twitter.com/macNC40
DAILYBOOTH: http://www.dailybooth.com/macNC40

Where I got my Smashbox: http://www.sephora.com
Where I got my Kryolan: http://www.shrinkle.com/ebay
Where I got my Crown brushes: http://www.coastalscents.com


xoxo / suzy

Tuesday, February 24, 2009

Youtube, MakeupByRenRen contest, & other random blabber

Hi guys! How are you all doing on this fantabulous Tuesday? Just felt like writing an entry b/c it seems like whenever I write in here, it's usually just the pictures/videos for a tutorial lol.

So who else is really annoyed with YouTube lately? Well for me, I've been annoyed for awhile-- I swear they were singling me out with the lack of the HQ option... then a few weeks later it started happening to a lot more of my friends. Then today/last night some YouTubers' videos haven't been showing up on the main page under subscriptions, but when you press 'view all' you can. EHHH, YouTube better get their act together b/c I'm not posting until it stops acting stupid lol.

So as you all know my last tut was a mermaid one... I actually was going to use it for RenRen's makeup contest (HEY GIRL! =D), but when I looked at the all the entries she had I was like holy crap! I believe there's over 50 now lol.. so I didn't mention it in the video. She told me I should enter-- so I think I will submit it...... I think. lol.

Do you guys ever hestitate or change your mind about entering a contest because of all the entries already in? Maybe next time I should just do an entry early so I won't change my mind later.

Anyway-- there's not really any point to this entry... Later I'm going to Sephora to exchange the MUFE HD foundation I bought... I think I'm going to get Smashbox's Halo powder intsead. I'm excited to try it out.

Also, thanks to everyone who commented my other post with suggestions for upcoming videos! I really appreciate it. I really wish blogspot would have it where you can reply to individual comments & have them notified w/o getting sent everyone else's comment too. So annoying.

OKAY, gonna go now.. talk to you guys soon! <3

xoxo / suzy

Sunday, February 22, 2009

Tutorial: Mermaid Inspired Look


So I've been in a real funk lately... I haven't been inspired to make up any new looks... and not to mention the fact that I was really lazy lol... BUTTTTTTTT someone requested a mermaid look, and for some reason that stuck with me, so here we are!

YES, it's another look with Make Up For Ever's #92 purple eyeshadow. I can't help using it! lol


Hope you guys like it!

PS. Using a white base looks great under this too... so would green. =)

Don't forget to Rate & Comment please! ;D Onto the pictures....

MAC Blue Peep fluidline
Kryolan Emerald eye dust
BFTE Grape mineral shadow
MUFE #92 e/s
BFTE Rome mineral shadow
MAC White Frost e/s
MAC Minted eye kohl
BFTE Whisper mineral shadow
MAC Mystery eye kohl
MAC Penutimate liquid liner
Bliss #600 eyelashes
MAC Not So Innocent lipstick
MAC Viva Glam VI Special Edition lipglass

Saturday, February 14, 2009

Upcoming videos; opinions/ideas please! =)

Hey guys! How are you all doing? I hope your Valentine's Day is going great... as for me, well-- you can see that I am blogging... sooo yeah. haha. ;)

Anyway, I'm trying to think of ideas for new videos, SOOOO if any of you have something you think I could pull inspiration from for looks, shoot me a comment with a link to a pictures, or just tell me your ideas!

I'm especially looking for inspiration for nail art, if you know of any places that has awesome nail are designs, show me! Sometimes it's easier for me to try to recreate things rather than just thinking them up myself.

I'm debating on whether uploading videos about hauls or just writing about them on here. What do you guys think? I guess maybe I could show things that I got, then write in detail about them on here for a review and what not?

Sooo these are potential ideas I wanna do/interested in doing for videos (besides doing the regular makeup tutorials)...

- more nail tuts
- talk about asian eyes; illusion of a bigger crease/eyefold
- something with skin, products I like right now? I dunno
- reviews
- hauls
(this could probably go under the haul category)

Hmm... this post was just a ramble type blog... hahah sorry.

So everyone reading out there.... please give some input if you can! Links, suggestions, (the more specific, the better ;D), whatever's on your mind.. even if it is just to say hi!

BTW, just to let you guys know, I read all the comments (even though I don't always reply back)!! I HATE that blogspot doesn't notify whoever I reply to (unless you manually click notify me of future comments or w/e it says). I kinda don't like clicking the notify thing b/c then you get everyone else's comment sent to you, but then what if they reply to you? hahah.

QUESTION: Do you guys click the notify option (to know when someone comments after you), or do you just manually check back later?

Okay, I think that's it for this entry. Hope you guys are having a great weekend, love you all!

xoxo /suzy

Friday, February 13, 2009

Bright Yellow Glitter party makeup. (contest entry)

This was for Pixiwoo's contest. Cross your fingers for me guys! ;D

& here is my video entry!

CS White gel liner (a little on the lid as a base)
MAC Chrome Yellow e/s
MAC Crystallized Yellow glitter (PRO)
MAC Golden Lemon pigment
MAC Daisychain e/s
MAC Blacktrack fluidline
MAC Magenta lip liner
MAC Rockin' Chick lipstick
Bliss eyelashes #138

xoxo / suzy

Monday, February 9, 2009

New video: My MAC/makeup collection

Hey guys!! So I finally recorded a video (or videos should I say, I couldn't fit it all in one lol) of my makeup collection! I was never intending to ever do one of these, but Javy suggested I do one (her and Brooke love looking at makeup p0rn lol). I have been planning on having a sale for awhile now (all talk, no action), so I ended up doing the video since a lot of it was going to be put on sale.

If any of you are interested in the sale, you can go ahead and email me like I say in the 2nd video (just so I could have your email address, I don't know details for the sale yet-- but will message you back as soon as I do.) I will be posting a link/announcing the sale on here also, so you don't have to email me if you don't want to! If you want to email me, just email macNC40@gmail.com with the subject "MAKEUP SALE"

If anyone has TWITTER, & isn't following me already, I suggest you do. http://www.twitter.com/macNC40 I'm sure they'll be having access first just because the real time of it is so instantaneous.

Well onto the two videos!



'Til next time guys! (=

xoxo / suzy

Friday, February 6, 2009


Hey guys! I finally made a myspace for macNC40, so ADD ME!!

Wednesday, February 4, 2009

Tutorial: Smokey Valentine's Look (Kim Kardashian inspired) makeup tutorial

Hey guys! As promised here is the smokey tutorial I said I would do for Valentine's Day (inspired by this Kim Kardashian picture (also shown below).

Her makeup was done by the talented Troy Jensen. He is truly talented & one of my inspirations for doing makeup!! I love everything he does-- I'm ALWAYS on his blog! ;D Check it out at http://troyjensenonline.blogspot.com

And here are mineeeee!

MAC Quite Natural paint pot
MAC Mulch e/s
MAC Carbon e/s
MAC Type Blanc e/s
MAC Your Ladyship pigment
Jordana "Black" creme e/s pencil
Red Cherry Lashes #47
MAC Harmony blush
MAC Gold Deposit msf
MAC Golden Primpin blush duo (only the gold side. dupe=MAC's Trace Gold)
MAC Subculture lip pencil
MAC Bare slimshine
MAC Baby Sparks dazzleglass

Tuesday, February 3, 2009

Eyelashes Haul, FOTD, & Future Haul: MUFE HD Foundation

Hey guys! So today I went lash crazy & bought a grip of lashes at a store in my city... I'm too lazy to take a nice picture with my camera... (lol sorry) so here is the picture I tweeted via my cellphone in the car lol.

Talk about a supa supa lash haul! haha... I got 10 total.

After that, I headed over to Sephora because one of my friends Javy (check out her beauty blog, she posts swatches, reviews, etc etc) bought the wrong MUFE shade... and so I wanted to see what shade I was, so I could just buy it off her. Unfortunately the shade was waay too dark for me (the shade she was gonna sell me was #153.) The good thing is... or well, this actually is bad (for my wallet that is lol), I am STILL debating on getting MUFE HD foundation! I'm thinking about forking over the 40 dolla dolla billz for it because I like how it went on. Very light feeling indeed! My closest matches were #127 & #140... I ended up deciding that #127 is the match for me. =D

FYI: I started writing this blog hours ago... and after talking to Josh & Leesha about it again... I'm definitely going to use my Sephora giftcards towards the foundation. Josh (and now Javy too) really made me want to get the primer also... BUTTTT! I'm just gonna hold out on that because 1) I don't really need it & 2) I have 3 other primers I haven't even finished. lol I really REALLY need to have a sale because I have SOOOOO much MAC that I don't ever touch! It's pretty ridiculous. lol

Gosh I went to bed w/o publishing this. haha. Anyway, on to the look I had on (only the eyes cuz the pictures of my whole face came out blahzay. =P)

/ suzy

Monday, February 2, 2009

Swatches: Beauty From The Earth (BFTE)

Hey guys! I'm here with Beauty From The Earth swatches finally! I apologize for super lagging it... I know I kept saying I'd do swatches soon after I posted my first entry about them.

These were again taken with flash, on a lighter base, and were also applied with a MAC 288 brush. These pictures don't really do the colors justice (same with my Kryolan skin swatches.)

Important notes: For these BFTE products, please also refer to my last post here so you can see how they look in the jar. For some reason, some of the colors seem a bit off.

ISIS doesn't show off as red as it really is... you can see how it really looks in the post here where I use it as my lid color.
CHOCOLATE is another one that came out kinda different too.. for some reason it's showing up with a purple tinge in the picture.. just know it doesn't look like that in person.. it looks like... well, chocolate. haha.
WHISPER is a duochrome so it was hard to try to capture the violet reflect... so just picture more pretty violet-ness in that one. =)


Chocolate, Rockstar, Isis, Antique, Heat, Dusty Rose, Crush

Seduction, Rome, Grape, Jealous, Illusion, Gem, Whisper

Hope that helped some of you!

xoxo / suzy

Sunday, February 1, 2009

Tutorial: Fun Valentine's Pink & Blue look.

So I decided I was going to do two Valentine's Day looks. One light & simple one... and one super smokey 'oo la la' one. lol.

I used MAC, Kryolan (http://www.shrinkle.com/ebay), & Beauty From The Earth (http://www.BeautyFromTheEarth.com) products.

On to the pictures:

MAC Rubenesque paint pot
Kryolan Pink Satin eye dust
Kryolan Raspberry Pink eye dust
MAC Type Blanc eyeshadow
MAC Hyacinth eye kohl
Kryolan Midnight Blue eye dust
BFTE Whisper mineral shadow
MAC Pinkarat lustreglass

Wednesday, January 28, 2009

KRYOLAN eye dust swatches!! woooo!!

So guess what came in the mail today guys?!? KRYOLAN!! yayyyyy!! I am SO stoked to play around with these and come up with some looks to share with you all! I seriously did a happy dance when I saw this in the mail. lol. They are soo gorgeous... very vibrant & pigmented. Definitely love at first sight!

I got it from Amy.. better known as Shrinkle! You can order from here by going to her site here: http://www.shrinkle.com/ebay She is the sweetest person, so if you're looking to get some Kryolan, she is your gal!

On to the swatches of all the eye dusts I got.. Oh, and for the actual skin swatches, I used a lighter base so my skintone wouldn't effect it as much. They were also applied with MAC's 228 brush. These were taken with flash.


1ST ROW: Cranberry Red, Orange, Pink Satin, Cotton Candy Pink, Raspberry Pink, Pink Sunset, Violet Shimmer
2ND ROW: Bronze, Gold, Mint, Emerald, Robins Egg Blue, Smoky Blue, Sapphire, Midnight Blue
3RD ROW: Pearl, Silver, Gunmetal Gray, Oil Slick Black


(keep in mind these are taken with flash! they look a bit washed out.. so picture these, but more vibrant. =D)

The Above is the 1ST ROW & 3RD ROW together.


Hope you enjoyed this swatch post! I am lagging on the BFTE swatches.. I'll try to do that tomorrow.

xoxo / suzy

Tuesday, January 27, 2009

Possible tutorial?? Colour Ready/Cirque Du Soleil Inspired

So When Christine (http://www.temptalia.com) posted this promo picture for the upcoming MAC collection "Colour Ready"... I KNEW I had to try to copy it! After I was done... I really didn't like how the original looked on me... the whole lip thing was just weird. lol. So I ended up just adding pink eyeshadow in representation of the girl's lips.. then part of it turned this purple color. SOOO, of course I had to add my favorite purple EVAR (mufe #92... like you even had to ask haha.)

On twitter I called it my "Colour Ready" look gone "Cirque Du Soleil"... Josh (http://www.petrilude.com) called me a clown hooker. hahaha. I totally feel like one... especially because I never took off this hot pink lipstick. It kinda has this tropical vibe on crack. haha

Here is the original picture, followed by what I ended up with... We'll see if I record a tutorial for this one... I think it may just be too OTT?
And here is what I ended up with....

What do you guys think?



Monday, January 26, 2009

Nail tutorial: Easy Valentine's Day Red Nails

Hey guys! I did a nail tutorial of my nails in my last video (in the post below this one if you haven't watched it already.)

Hope you like it! It's sooo easy to do, and looks dope as hell after you're done! Definitely "pro nails" status... anyone know where that's from? haha.

Anyway, Happy Monday everyone! <3

Friday, January 23, 2009

Tutorial: The Natural / "I'm going on an Interview" look.

This picture was from when I initially did the look last September.

MAC Blanc Type
MAC Soft Brown
MAC Sketch
MAC Carbon *optional*
Ardell "Demi Wispies" eyelashes

Long Time, No Post...

So I haven't done a tutorial nor post in here in awhile... I try to do a tutorial at least once a week, but gaww, sometimes I get so laaaazy! Anywhoo-- I tried to sit down and do a tag video on my top 6 lip products (I decided to try to use my webcam since it has auto focus on it.)

Si pues, my attempt was unsuccessul because:
1) I couldn't even find the lip products I wanted to show lol.
2) I was too bored/add st@tus to do it anyway. haha

So I leave you with this video of me... I uploaded it onto my non-makeup youtube just because I didn't want everything thinking I was nuts! I ended up putting it as the featured video on my macNC40 channel though... haha.

Well here it is... hope you get some kind of laugh from it. I'll try to record a video (a real one lol) tomorrow... or well, later today because it's 3:18 in the morning here.

Oh, and BTW, here is the addy for the YouTube channel I uploaded it on:
http://www.youtube.com/SUZmeister (this is the channel where i upload most of the non-beauty related ISH.)

xox suzy

Wednesday, January 14, 2009

Video Tutorial: Flammable Red Seduction

So I was kinda stuck on what look I could make up next... I wanted to use some of the new Beauty From The Earth products I recently got so I just kept staring at them all trying to figure it out lol. I decided to go for a Red look because I never EVER wear reds (never even tried) so I thought, 'HEY, no day, but today' right? lol. Not to mention I got this gorrrrgeous dark metallic red (BFTE Isis)... I think if anyone feels a bit weird wearing red, they should check out this color because HOT DAMN, I like it a lot! lol.

Here are pictures:

Here is the video!

MAC Flammable paint
MAC Baby Petals (Heatherette Trio 2, the lightest color)
MAC Sea Me shadestick
MAC Peacocky glitterliner
BFTE Seduction
BFTE Whisper

Saturday, January 10, 2009

Tutorial: Daytime Browns with a Turquoise Twist!

I finally uploaded the tutorial for the blue/brown look you guys wanted to see! I included swatches of the eyeshadows & a pic of the "Manor" just incase you wanted to know so you could try to dupe it.

Manor is the bottom right eyeshadow.

L-R: Manor by itself, Manor on top of Blue Peep f/l, Jewel Blue on top of Blue Peep f/l, Jewel Blue by itself


MAC Blue Peep fluidline
MAC Jewel Blue eyeshadow
MAC Manor (Metallic Eyes; Holiday '07 palette)
MAC Soft Brown e/s
MAC Aquadisiac e/s
MAC Shroom e/s
MAC Carbon

MAC Synched Up 3D glass

XOXO suzy